Insan2 Yg Terpilih :-

Wednesday, August 04, 2010

Salam sejahtera penyegar jiwa....=)

        Malam ni aku rasakan aku ingin mengisi lengang waktu dengan mengarang sebuah cerita yang kuilhamkan dari cinta mak dan ayah...Terseketika aku terkesuma dan sebak teringatkan arwah ayah. Fatihah kutitipkan agar rohnya tenang disana....Semoga Allah mencucuri rahmat keatas Allahyarham dan memberikan kecekalan kepada yang ditinggalkan...Aminn...
   Arwah meninggalkan kami 3 hari sebelum aku menjejakkan kaki kealam cita-citaku di bumi Sungai Besi. Aku rasa jiwaku amat kosong setelah pemergiannya.Alhamdulillah Allah masih membekalkan kekuatan dan ibuku sebagai amanat untuk kupeliharakan. Dan sejak hari itulah mak lah yang kuadukan segala pengaduan dan keluhan dan beliaulah kekuatan aku sehingga aku masih di lebuh cita-citaku ini, dengan izinNya...walaupun mungkin orang berjalan, tetapi aku mengesot perlahan. 
   Cerita yang kuukirkan ini secara dasar atau isinya memang kisah benar tapi ada juga yang aku reka-rekakan. Kadangkala fiksi, sesekali fantasi dan selalunya dari hati. Mana yang elok aku harap jadikan iktibar dan insyaAllah, kalau diizinkanNya, bila ada kelapangan, aku akan tambah mana yang perlukan kesinambungan.
    Nukilan ini juga sebagai pengasah ilmu bahasa yang ada. Jadi segala kesilapan harap dimaafkan dan benak ini bersedia menerima kutukan dan teguran.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails