Insan2 Yg Terpilih :-

Monday, October 18, 2010

KOMPAS CINTA

Mood : Layan Jiwang Jap...hehe


Aku dipuncak,
Mencari-cari arah tujuku,
Ke Utara atau Selatan,
Mungkin jua ke Timur atau ke Barat..

Yang pasti aku ditengah-tengah,
Pasti ada beribu halangan menanti,
Menadah tangan ke hadrat Ilahi,
Semoga aku temui,
Jalan Cinta yang hakiki...

Aku mengikut gerak hatiku,
Berdetik setiap waktu,
Berpintas akal menaruh ragu,
Inikah jalannya?
Haruskah aku berpatah kembali?

Saban kali,
Kompasku beradiasi,
Arahku berubah-ubah,
Tidak pernah lurus,
Kerna Syaitan yang durjana,
Seringkali membelenggu keyakinan itu...

Kadang-kadang aku diusik,
Kearah maksiat dan kegelapan,
Namun kepadaNya aku serahkan,
Ke arah Hidayah jalan kebenaran...

Aku konkritkan hati,
Ku teluskan pendirian,
Supaya setia pada yang satu,
Haluan yang aku pasti,
Ada kebahagiaan yang menanti...

Aku tak tahu mana penghujungnya,
Detik masa kian lemah bersama usia,
Aku masih berjanji setia,
Selagi miliki kasih dariNya,
InsyaAllah Syurga kutemu jua...


Hasil Nukilan,

7 comments:

  1. sangat suke~
    cam kisah sy jew.
    huhuhu..

    ReplyDelete
  2. thanks...ingat nk dicerpenkn klu de mase...idea bnyk....hehe

    ReplyDelete
  3. hoho..bang fulan...ayat best.bonad like!

    ReplyDelete
  4. ingtkan fulan masukkan name hidayah zahirah td..hahaha...wat cerpen yer...nanti leh share...

    ReplyDelete
  5. bonad : thanks...:)
    sang pemerhati : hehe...insyaAllah...

    ReplyDelete
  6. wahhhh~ bagus2.
    if ade mase buatlah..hee~

    ReplyDelete
  7. ngah bz sikit...insyaAllah...:)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails