Insan2 Yg Terpilih :-

Tuesday, October 12, 2010

Renungkan....

Salam...
Cube korang bace ayat ni....

 
Mase Ustaz baca ayat ni mase smbahyang Isya', aku rase mcm best je...habis je solat, Ustaz pun baca makna ayat ni...Indah mksudnye klu kite fahami, lagi2 owg2 mude mcm kite yg tengah hangat nak bercinta ni...Ayat ni jugak meyakinkan kita, bahawa Allah sentiasa menjanjikan yg terbaik untuk kite...Aku cari ayat ni gune software Al Quran Digital...klu ikut penerangan, "ayat ini menunjukkan kesucian 'Aisyah r.a. dan Shafwan dari segala tuduhan yang ditujukan kepada mereka. Rasulullah adalah orang yang paling baik maka pastilah wanita yang baik pula yang menjadi isteri baginda."
Software ni bagus gak, di smping ade terjemahan ayat, ade penerangan skali...Baru aku sedar hari ni...Walaupun dah lame aku install kat laptop ni, tp baru hari ni aku perasan...Kan lebih baik klu kite cari jodoh berpandukan Al Quran...Ni aku sekadar nak kongsikan sesama kite je...aku ni bukan baik pun...tp tak salah klu kite kongsikan bende yg baik...ye tak?

Nie pulak ayat yang baik diamalkan...Memang ada antara kita memang amalkan, tapi kadang-kadang tak tau maknanya...Smoga ALlah kurniakan teman hidup yang soleh dan solehah, agar bahagia didunia & akhirat...Amin...


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails